Każda firma poprzez różnorodne zabiegi marketingowe i sprzedażowe pragnie wpływać na decyzje zakupowe klienta. W ślad za marketingowym 4P możemy od razu wymienić, w jaki sposób jesteśmy w stanie to robić. Ale sam produkt i jego jakość, cena, dostępność i promocje to nie wszystko. Zauważmy, że istnieje jeszcze sposób niestety często przeoczany, a przecież najczęściej widywany przez klienta – opakowanie.
Opakowanie to zewnętrzny atrybut produktu, który stanowi pierwszy kontakt z klientem. Bez wysokiej jakości i atrakcyjnej ceny jego siła inspiracji nie będzie wystarczająca, ale to ono w pierwszej kolejności zwraca uwagę klienta na sklepowej półce. Częstokroć już sam wygląd kusi wzrok klienta, a gdy przyjrzy się interesującemu opisowi, wzbogaconemu np. o ciekawą promocję, to klient jest już zdobyty. Oczywiście przy tworzeniu projektu opakowania pamiętajmy zawsze kto jest naszą grupą docelową i jaki mamy wizerunek marki.
Na decyzję klienta wpływ ma też bardziej praktyczny zakres. Opakowanie musi być dostosowane wielkością do jego potrzeb, trwałe i poręczne. Pamiętajmy też, żeby było wygodne w transporcie i ustawianiu na sklepowej półce. Ma to bardzo duży wpływ na formę, w jakiej produkt dotrze do klienta i jak będzie eksponowany.