Filmy wizerunkowe oraz korporacyjne są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję firmy. Niestety, dla wielu przedsiębiorców posiadanie takiej produkcji to wciąż niepotrzebny wydatek. Nie jest to dobre myślenie, ponieważ dobry film wizerunkowy jest w stanie zapewnić niemały sukces jego posiadaczowi.
Filmy wizerunkowe i korporacyjne stanowią multimedialną wizytówkę firmy. Ich najważniejszym przeznaczeniem jest pozytywne zaprezentowanie światu samej firmy, jej działalności, pracowników oraz stosowanych w niej technologii. Niekiedy można się spotkać z opinią, że głównymi odbiorcami takiego komunikatu są inni przedsiębiorcy, np. na targach. Jest to bardzo duże uproszczenie, ponieważ filmy wizerunkowe oraz korporacyjne są doskonałymi sposobami na zaprezentowanie się o wiele szerszej publiczności. Osoby, do których dotrze filmowy przekaz, niekoniecznie muszą być menedżerami czy kontrahentami. Nie zapominajmy, że w ten sposób możemy również znaleźć dobrych pracowników zainteresowanych pracą w naszej firmie czy indywidualnych klientów, którzy po obejrzeniu takiego filmu postanowią skorzystać z usług oraz produktów oferowanych przez nasze przedsiębiorstwo.
Poza tym należy pamiętać, że film jest niezwykle pojemną formą ekspresji. To nie tylko ruchome obrazy, ale również montaż, oświetlenie, udźwiękowienie czy odpowiednia historia. Film jest o wiele łatwiej przyswajalny niż tekst, wymaga mniejszego skupienia uwagi i może wywołać natychmiastową reakcję – po prostu spełnia wszystkie kryteria, jakie są stawiane skutecznemu marketingowemu przekazowi.