Wizerunek to sprawa kluczowa dla każdej firmy od niego bowiem zależy sposób jej postrzegania przez konsumentów, a w konsekwencji choć oczywiście nie jest to proste przełożenie jej przychody. Firmy, które konsekwentnie i w przemyślany sposób dbają o wizerunek, mogą poszczycić się nie tylko dużą liczbą zadowolonych klientów, ale przede wszystkim pozytywnymi skojarzeniami, które mają odbiorcy od razu po zetknięciu się z logo czy innym elementem wizualnym przedsiębiorstwa/produktu. Jak mądrze zatem budować wizerunek? Na początku działania powinny być nakierowanie przede wszystkim na odnalezienie tożsamości czegoś, co wyróżnia firmę na tle konkurentów, jest unikalne. Dopiero później można myśleć o budowaniu długotrwałych strategii podkreślających ową unikalność i wyjątkowość. Niezwykle ważne jest stworzenie całościowej identyfikacji wizualnej firmy od logo, poprzez ulotki, papier firmowy, wystrój wnętrz, po ubiór oraz wypracowanie standardów obowiązujących w przedsiębiorstwie. To ważne, bo jego pracownicy też komunikują się z klientami czy kontrahentami i mają wpływ na postrzeganie firmy na zewnątrz.