Logo to jeden z podstawowych elementów, który obok nazwy firmy, decyduje o jej identyfikacji wizualnej. Trafnie zaprojektowane logo kojarzy się z działalnością przedsiębiorstwa, jego polityką oraz wzbudza w konsumencie pozytywne odczucia. Pozwala na osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych, gdyż więcej osób po prostu ufa takiej marce. Jednocześnie dobre logo zapada w pamięć i umożliwia wyróżnienie się na tle innych marek.Logo – z czego się składa?
Projektowanie logo przebiega etapami. Składa się ono zazwyczaj z sygnetu i logotypu. W dużym uproszczeniu sygnet jest graficznym symbolem, zaś logotyp – napisem. Oczywiście istnieje możliwość, że logo składa się wyłącznie z sygnetu lub wyłącznie logotypu. To, jaką przyjmie formę, zależy wyłącznie od jego projektantów oraz zleceniodawców. Jednym z głównych założeń przy projektowaniu logo firm jest przekazanie maksimum treści przy użyciu jak najmniejszej ilości środków. Ma to również wymiar ekonomiczny, gdyż zbyt duża różnorodność barw powoduje późniejsze trudności przy tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej.
Oczywiście zaprojektowanie odpowiedniego logo wymaga zróżnicowane wiedzy z różnych dziedzin – psychologii, marketingu czy grafiki użytkowej. W końcu nie ma ono być zwykłym obrazkiem, lecz symbolem wyrażającym charakter i określającym cel działania danego przedsiębiorstwa.