Wysokiej jakości animacje reklamowe posiadają duże znaczenie dla sukcesu marki. Cechują się odpowiednią estetyką, posiadają skuteczność oddziaływania i pozwalają na rozszerzenie świadomości na temat danej marki wśród grona potencjalnych odbiorców. Dodatkowym atutem jest możliwość umieszczenia ich w bardzo atrakcyjnym środowisku reklamowym, czyli w Internecie. Na proces tworzenia animacji przynoszącej spodziewany efekt składa się kilka ważnych etapów.
Jaka kolejność przy tworzeniu animacji?
Na początku tworzenia animacji przeprowadzana jest wstępna analiza, która pozwala twórcom zapoznać się z daną marką i jej specyfiką. W dalszej kolejności ustalane jest pierwsze spotkanie z klientami, podczas którego prezentują oni swoje oczekiwania i razem z gronem specjalistów z marketingu współpracują nas wstępną koncepcją. Po spotkaniu następuje burza mózgów, na której dochodzi do opracowania kilka stylów graficznych, powstania tekstu oraz nadania właściwej formy pomysłowi. Całość jest prezentowana klientowi i po wyrażeniu przez niego aprobaty dochodzi do powstania storyboardu, w którym przedstawione zostają wstępne opracowania postaci oraz dołączone do nich kwestie, a także tekst lektora wraz ze słownym i rysunkowym opisem scen. To ostatni moment dla klienta na wprowadzenie jakichkolwiek zmian w głównych założeniach animacji. Następnie tworzy się kilka najważniejszych ilustracji, zaś po akceptacji klienta tworzy się wszystkie sceny, które następnie są łączone w animację. W międzyczasie klient dokonuje również wyboru głosu lektora.
Na końcu dochodzi do stworzenia animacji, podłożenia głosów, a także nadania całości ostatnich szlifów w postaci odpowiedniego montażu i efektów dźwiękowych.