Wizualizacja produktowa to nic innego jak innowacyjny sposób atrakcyjnego przedstawienia danego produktu w technologii 3D. Jest to rodzaj wirtualnej fotografii, która przedstawiać może nie tylko przedmioty, lecz także wnętrza, elementy wystroju czy detale. Realizacja wizualizacji odbywa się nie na podstawie zdjęcia realnego produktu, lecz za wykorzystaniem projektów i planów przedstawionych przez producenta.
Wizualizacje produktowe – dlaczego są stosowane?
W obecnych czasach sprzedaż danego wyrobu może mieć miejsce jeszcze zanim dojdzie do jego wytworzenia. Pozwala to przedsięwziąć szerokie działania marketingowe, które będą sprzyjały wzrostowi sprzedaży produktu od pierwszej chwili jego pojawienia się go na rynku. Jednym ze sposobów są właśnie grafiki oraz animacje, czyli dwie formy, jakie najczęściej przyjmują wizualizacje komputerowe. Ich zastosowanie niesie za sobą jeszcze jedną korzyść, mianowicie umożliwia pokazanie produktu w dowolnej scenerii. Każdy produkt można umieścić na dowolnym tle, a dobrze wykonana wizualizacja będzie wyglądała jak prawdziwa fotografia zrobiona wysokiej klasy aparatem.
Tworzenie animacji jest możliwe również na podstawie zdjęcia w technologii 3D. Krótki filmik, dotyczący danego produktu, zwraca uwagę swym dynamizmem i jest szczególnie często wykorzystywany przy promocji różnych urządzeń czy maszyn, jak samochody, sprzęt elektroniczny czy AGD.