Materiały w formie wideo stają się coraz częstszym sposobem na pozyskiwanie potencjalnych odbiorców naszej marki.
W końcu YouTube to jedna z największych wyszukiwarek na świecie. Do tego treści przedstawione w formie filmiku oferują więcej możliwości na ciekawe zaprezentowanie tematu w formie tekstu. Jednak, podobnie jak przy prowadzeniu strony, skuteczność treści wideo w zwiększaniu ruchu zależy od tego, czy będą one dostosowane do wymagań wyszukiwarek.
O tym pozycjoner musi pamiętać
Pozycjonując filmik należy robić to tak, aby ułatwić jego odnalezienie potencjalnej grupie odbiorców. Należy więc dopasować tytuł i opis filmiku do tego, co faktycznie przedstawia. Nie zaszkodzi zastosowanie najbardziej popularnych w sieci zwrotów, wybieranych przez użytkowników sieci szukających treści z danej tematyki. Pamiętajmy, że dobry dobór słów kluczowych pozwoli na utworzenie ruchu nie tylko z samego YouTube – filmik pojawi się również wyżej przy wyszukiwaniu bezpośrednio przez Google.
Przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania roboty zwracają uwagę na jedną ważną rzecz – opis filmiku. Jego treść powinna być sensowna i powinna także zawierać dopasowane słowa kluczowe. Należy także dobrze zdefiniować tagi, którymi mogą być same słowa kluczowe lub kategorie, do jakich nasz filmik należy. Na koniec jedna z najważniejszych kwestii – popularność wideo może szybko wzrosnąć, jeżeli tylko będziemy sami popularyzować nasze dzieło, umieszczając je na różnego rodzaju forach, serwisach tematycznych lub społecznościowych. Pamiętajmy jednak, że wszystkie poprzednie kroki zdadzą się na nic, jeżeli sam filmik nie będzie odznaczał się dobrą jakością wykonania jak i wysoką wartością prezentowanych treści.