Video marketing daje wiele możliwości. Zrobiony z pomysłem film może dać lepszy efekt niż długa, kosztowna kampania reklamowa. Bardzo dobrą przestrzenią do zaprezentowania materiałów filmowych jest YouTube – profesjonalnie przygotowany i prowadzony kanał może odgrywać ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy.
Jak zacząć tworzyć swój kanał? Podstawą jest oczywiście nazwa – ważne jest, aby nie była myląca i dała się łatwo zapamiętać, tak aby potencjalni klienci bez problemu trafili na nasz profil. Miejscem, w którym możemy umieścić więcej szczegółów dotyczących naszej działalności jest zakładka Informacje. Warto tutaj dodać również linki do strony internetowej i portali społecznościowych. W warstwie informacyjnej dużą rolę odgrywają również tytuły i opisy materiałów, które mają zainteresować klienta i zachęcić do kliknięcia w link.
Nie zapominajmy o warstwie graficznej, która powinna być spójna nawiązywać do identyfikacji firmy. Grafika i ikona to wizytówki naszego kanału YouTube, dlatego powinny być przemyślane i profesjonalnie wykonane. Kolejną istotną kwestią są miniaturki filmików. Dobrym pomysłem jest stworzenie i wykorzystywanie szablonu, który będzie kojarzył się z naszym kanałem. Pamiętajmy, aby miniaturka miała odpowiedni rozmiar i była czytelna – to kolejny czynnik decydujący o tym, czy klient kliknie w nasz link, na przykład na portalu społecznościowym.
Poruszanie się po naszym kanale ułatwi organizacja filmików w tematyczne playlisty. Oprócz tego warto na bieżąco monitorować liczbę subskrypcji kanałów oraz liczbę wyświetleń, a także negatywne i pozytywne reakcje widzów oraz komentarze. Pozwoli to ocenić nam, jakiego rodzaju treści oczekują od nas klienci.
YouTube posiada także wiele funkcji, które ułatwiają pracę marketingowcom. Jest to na przykład Audio Library, czyli biblioteka muzyki i dźwięków, które można wykorzystać w materiałach video bez łamania praw autorskich. Możemy również włączyć domyślne ustawienie przesyłania, automatyczną moderację komentarzy lub połączyć kanał YouTube z kontem Google Analytics (będziemy otrzymywać lepsze dane na temat na przykład źródeł ruchu).