Jeśli chcemy przyciągać internautów, to koniecznym zabiegiem jest tworzenie treści wideo, w których prezentujemy rozwiązania lub produkty pożyteczne dla określonej grupy odbiorców.
Jednak, podobnie jak w przypadku dobrego contentu na stronie internetowej, tak i przy filmiku musimy podjąć odpowiednie działania promocyjne.
Czego nie robić?
YouTube, będąc drugą największa wyszukiwarką na świecie, posiada ogromny potencjał przyciągania klientów. Przy prowadzeniu kampanii wideo istotne jest odpowiednie prowadzenie kanału oraz promocja z wykorzystaniem przede wszystkim mediów społecznościowych. Kanał filmowy sygnowany daną marką nie może zawierać skrajnie różniących się od siebie treści – tak samo jak strona internetowa „o wszystkim” bardzo rzadko odnosi oczekiwany sukces. Dlatego umieszczane na YouTubie materiały powinny być tworzone w jednym nurcie tematycznym.
Kolejnymi błędami są kwestie dotyczące niewłaściwego tytułu, opisu lub tagów, które zawsze powinny odpowiadać treści zamieszczonej w filmiku i do tego posiadać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Nie możemy także lekceważyć opcji ustawienia dedykowanej miniatury, gdyż to ona jest wizytówką wideo i w dużej mierze decyduje o tym, czy widz zdecyduje się kliknąć w dany filmik. W tym samym kontekście należy myśleć o stronie głównej kanału, która jest pierwszą formą prezentacji przed widzami. Należy więc zadbać o grafikę, dodać odnośniki do naszej strony, uporządkować playlisty i stworzyć zwiastun, w którym pokrótce opiszemy strategię marki.