GoPro w video marketingu
Listopad 3, 2016
Publikacja treści na YouTube – czego nie robić?
Listopad 25, 2016

Jak nie zniechęcić widza do naszego filmu?

goodcase

Żyjemy w czasach natychmiastowych. Nie lubimy czekać, szybko rezygnujemy z rzeczy, które zdają się nic nie wnosić do naszego życia.

Świetnym tego przykładem jest fakt, że im nudniejszy filmik w sieci, tym szybciej najeżdżamy kursorem na znaczek X w prawej górnej części ekranu. Nieważny jest przy tym przekaz, treść czy prezentowana nam wiedza – jeśli pierwsze kilka ujęć nie jest w stanie przykuć naszej uwagi, to taki materiał rzadko staje się popularny, przez co nie przynosi korzyści swoim twórcom.

Zasady przyciągania uwagi

Choć nie da się jednoznacznie określić ‘tego czegoś’, co przynosi dużą popularność materiałom video, to istnieje szereg zasad, dzięki którym pozyskiwanie widzów stanie się łatwiejsze.

Podstawowa reguła mówi o tym, aby nie doprowadzić do zniecierpliwienia odbiorcy, na przykład poprzez długi czas ładowania się filmiku, nieadekwatny opis lub zbyt zawiłe przechodzenie do sedna. Przed oficjalnym wypuszczeniem filmiku najlepiej jest samemu sprawdzić, jak działa on na różnych urządzeniach. Najważniejszym punktem powinno być dla nas wprowadzenie, podczas którego przyciągniemy uwagę widza na przykład zadając mu nurtujące pytanie, a potem zaoferujemy wspólne szukanie odpowiedzi. Występując we własnej osobie, już w pierwszej sekundzie starajmy się nawiązać kontakt wzrokowy, który zmusi odbiorcę do skupienia uwagi na tym, co mówimy. Wreszcie – dobre fabuły nie kończą się zbyt szybko. Jeżeli do scenariusza filmiku wprowadzimy nieco wahania, emocji, a nawet zwrotów akcji, to o wiele pewniejszym stanie się to, że nasz filmik będzie przyciągał kolejnych zainteresowanych.

goodcase