Ponad 60% użytkowników Snapchata stanowią młodzi ludzie w wieku nieprzekraczającym 25 lat. Jest to jednocześnie aplikacja, z której dziennie korzysta około 100 milionów użytkowników. I nawet ograniczenia formalne dotyczące publikowanych treści nie powinny stanowić żadnych problemów dla kreatywnych marketerów.
Co więcej, to właśnie wyżej wspomniane ograniczenia stanowią o sile tego medium. Przypomnijmy: większość snapów znika po 10 sekundach. Niektóre treści mogą być dostępne po otwarciu przez 24 godziny, jednak po tym czasie i tak zostaną usunięte. Daje to naprawdę duże możliwości w kreowaniu przekazu, który musi być przede wszystkim konkretny, łatwy do zapamiętania i przyciągający uwagę.
Z tego względu Snapchat jest doskonałym medium do reklamowania wydarzeń lub produktów, a także do komunikacji z klientem. Informacja o promocji czy zbliżającym się wydarzeniu, skierowana przede wszystkim do młodszych użytkowników (a przede wszystkim użytkowniczek – to dziewczyny i młode kobiety stanowią większość w najniższym przedziale wiekowym), może w pewnym momencie stać się viralem. Co więcej, nie zapominajmy o tym, że Snapchat rzadko kiedy jest medium społecznościowym pierwszego wyboru – osoby z niego korzystające są zazwyczaj zaznajomione z Facebookiem czy Instagramem i dość dobrze czują się w świecie nowych multimediów.
Dlatego jeżeli zależy nam na najmłodszych klientach i do nich kierujemy komunikaty reklamowe, Snapchat rzeczywiście wydaje się bardzo dobrym kanałem komunikacji na linii reklamodawca – klient.