Instagram jest portalem społecznościowym, który w ostatnim czasie zdobywa najwięcej użytkowników. Jego mobilność oraz unikatowość umożliwiają również przeprowadzenie działań reklamowych i marketingowych, które znalazły w nim miejsce na skuteczną promocję.
Inny niż pozostałe
Rzeczą, która wyróżnia Instagram od pozostałych mediów społecznościowych jest jego niepowtarzalność. Użytkownicy to osoby bardzo aktywne, które chętnie, często i na bieżąco dzielą się tym, co widzą. To przede wszystkim miejsce, w którym nie ma miejsca na stagnację i nudę. Nie zapominajmy również, że zdjęcie wciąż jest najlepszym, a na pewno najszybszym sposobem na zakomunikowanie jakiejś treści możliwie największej liczbie odbiorców.
Instagram w reklamie oraz marketingu
Faktem jest, że działania marketingowe muszą być dostosowane zarówno do specyfiki samego portalu, jak i jego społeczności. Warunkiem koniecznym do zaistnienia z dobrą i chwytliwą reklamą są przede wszystkim intrygujące i ciekawe treści, przy czym te ostatnie nie mogą mieć formy jednej, powielanej informacji. Użytkownicy muszą mieć stały dostęp do nowych, ciekawych materiałów.
W rzeczywistości Instagrama doskonale czują się branże turystyczna, eventowa, modowa, motoryzacyjna czy gastronomiczna. Platforma jest doskonałym miejscem promocji tzw. personal brandingu oraz blogów. Kluczem do sukcesu jest zaskakujący content, dobrze skrojony plan działania i treści, których nikt wcześniej nie opublikował.
Poza tym należy pamiętać o konieczności zsynchronizowania działań na Instagramie z działaniami na pozostałych portalach i kanałach informacyjnych.