Działania związane z SEO, czyli optymalizacją stron, mają przynieść jak najwyższą ilość odwiedzin na danej stronie, co najczęściej jest wynikiem jej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Podczas gdy wykorzystywanie video marketingu do promowania strony nie jest niczym nowym, to pozycjonowanie takich filmików ciągle ewoluuje.
Tworzenie filmików na potrzeby sklepu lub firmy pozwala zaznajomić widza z oferowanym produktem, przedstawić korzyści wynikające z jego zastosowania lub udzielić szczegółowych informacji. Video marketing umożliwia lepsze przedstawienie działalności przedsiębiorstwa, a dodatkowo decyduje o uzyskaniu większej wiarygodności w oczach klienta. Chcąc, aby nasz filmik sprzedażowy odniósł prawdziwy sukces, wystarczy wyjść naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów. Jeżeli oferujemy produkt lub usługę, których działanie jest przedmiotem często powtarzającego się pytania, to warto udzielić odpowiedzi właśnie w formie video. Koszty takiego przedsięwzięcia nie będą wysokie, a użytkownicy sieci na pewno docenią wysoką wartość użytkową filmiku.
Korzystanie z video marketingu posiada jeszcze jedną ważną zaletę. Otóż internauci chętniej klikają w strony posiadające miniaturkę filmu. Do tego sama wyszukiwarka Google posiada tendencję do większego promowania stron zawierających treści video.
Bardzo istotną kwestią jest miejsce udostępnienia naszego filmiku: na własnej stronie internetowej, czy za pośrednictwem takich serwisów jak YouTube. Korzystając z tej drugiej opcji nie musimy martwić się o transfer związany z hostingiem strony. Poza tym YouTube należy do Google, które oczywiście w pierwszej kolejności promuje treści zawarte na własnym serwisie. Natomiast plusem umieszczenia filmiku na własnej stronie jest brak przymusu stosowania się do regulaminów i polityki serwisu.