Fakty mówią same za siebie – popularność video marketingu rośnie z roku na rok. Chociażby coraz więcej sklepów działających online obiera tworzenie filmików za priorytet podczas przeprowadzania kampanii reklamowych.
Korzystanie z tej formy reklamy posiada wiele zalet. Najważniejszymi są możliwość wykorzystania jej w środowisku o wysokim potencjalne konsumenckim, czyli w Internecie, a także możliwość zastosowania wielu technik produkcyjnych czy realizacyjnych, co umożliwia lepsze przekazanie konkretnych treści.
W zasadzie filmiki reklamowe można uznać za doskonałe środki do promocji każdej firmy. Ich stworzenie jest jednoznaczne z faktem, że firma chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Wbrew pozorom takie produkcje nie generują zbyt dużych kosztów – w końcu nie muszą posiadać wysokobudżetowych efektów specjalnych, aby przyciągnąć uwagę klienta. Wystarczy, że ich przekaz będzie zgodny z oczekiwaniami danej grupy odbiorców. Poza tym nic nie daje takiej mocy jak obraz, zwłaszcza jeżeli słowa w reklamie zawodzą. Dzieje się tak szczególnie często w przypadku firm, których profil działalności jest niezwykle złożony. Kompleksowość lub innowacyjność oferowanych usług najlepiej jest przedstawić właśnie za pomocą filmiku z odpowiednią animacją, gdyż są one wtedy bardziej zrozumiałe.
Dlatego odpowiedź na tytułowe pytanie jest jednoznaczne. Oczywiście reklama video jest koniecznością. Nie ma znaczenia, czy dotyczy działalności sklepu, fabryki, dowolnej placówki edukacyjnej, szpitala czy firmy logistycznej. Im lepszy film reklamowy, tym korzyści PR-owe i finansowe, które płyną z tytułu jego posiadania, są większe.