Czym są materiały POS?
Maj 6, 2016
Reklama video biznesu – czy się opłaca?
Maj 6, 2016

Czy wyświetlenia filmu przekładają się na biznesowy sukces?

Reklamowe treści video są coraz częściej wykorzystywane podczas przeprowadzania kampanii reklamowych, gdyż można je zastosować w praktycznie każdej branży. Taki rodzaj reklamy jest przede wszystkim atrakcyjny dla widza, a także pozwala przekazać komunikat reklamowy w precyzyjny sposób. Jednak jak sprawdzić, kiedy video marketing przynosi spodziewany efekt?

Jest kilka czynników, które decydują o sukcesie danego filmu reklamowego. Pierwszy, jaki zazwyczaj przychodzi do głowy, to statystyki dotyczące ilości jego wyświetleń. W pewnym sensie obranie takiego kryterium jest słuszne – w końcu im więcej osób obejrzało daną produkcję, tym większa możliwość, że skorzystają z prezentowanej oferty. Jednak patrzenie jedynie przez pryzmat oglądalności to bardziej poleganie na szczęśliwym trafie, niż ocenianie faktów. W końcu popularność filmiku nie przyczyni się do osiągania większych zarobków przez firmę. To może się wydarzyć jedynie wówczas, gdy klient dokona zakupu.

Dlatego o wiele ważniejsze są wyświetlenia w czasie. Dla sprzedaży jest to lepsze rozwiązanie, ponieważ mamy pewność, że treść reklamowa jest bez przerwy oglądana, a nie jednorazowo, np. jako viral. Owszem, wysoka liczba wyświetleń jest bardzo ważna, ale sytuacja, w której wyświetlenia są wygenerowane przez osoby niezainteresowane skorzystaniem z prezentowanej oferty, tak naprawdę niewiele zmienia.

Innymi słowy, w szerszej perspektywie lepiej zadbać o wysoką wartość informacyjną filmu i pozwolić mu na długotrwałą budowę wartości marki, niż zdecydować się na efektowny film, które zostanie obejrzany miliony razy, ale przez osoby w żaden sposób niezainteresowane prezentowaną ofertą.