Jako najbardziej popularna wyszukiwarka filmików w sieci, YouTube posiada największy potencjał związany z video marketingiem. Wartość całego portalu jest wyliczana na ponad 70 miliardów dolarów. Jest to platforma dostępna w 76 wersjach językowych. Stwarza to ogromne możliwości dotarcia do klientów nawet z najbardziej odległych stron świata.Nieco statystyki
Liczba widzów oraz ilość czasu spędzanego przez nich na oglądaniu filmików to nie jedyne wartości określające jak wielki zasięg posiada ten serwis internetowy. Dla lepszego zobrazowania jego potęgi warto wziąć pod uwagę fakt, że generuje on średnie zarobki w wysokości ponad 200 dolarów na sekundę. Z kolei co minutę w serwisie pojawia się ponad 300 godzin treści wideo. Co ciekawe, popularność YouTube’a przyczynia się również do zmniejszenia oglądania telewizji w przedziale wiekowym od 13 do 24 lat. Statystycznie, osoby z tej grupy przeznaczają o 3 godziny więcej na filmiki w sieci niż na oglądanie treści w szklanym ekranie. Według prognoz, już w 2019 roku niemal ¾ wideo na portalu YouTube będzie oglądane za pomocą urządzeń przenośnych.
Jeżeli Państwa firma lub marka planuje skorzystać z reklamowych treści video, to obecność na portalu YouTube jest po prostu obowiązkowa.