Jeżeli zdecydujecie się Państwo na zakup projektu opakowania, musicie wiedzieć, że można na nim umieścić zarówno zdjęcie produktu, jak i dodatkowe ilustracje. W przypadku niektórych wyrobów (np. spożywczych) korzysta się z obydwu opcji. Należy jednak pamiętać, że o ile zdjęcie prawie zawsze przedstawia sam produkt (np. gotowe danie), o tyle ilustracja może dotyczyć jakiegoś elementu dekoracyjnego lub związanego z identyfikacją wizualną.
Oczywiście korzystamy z fotografii nie tylko w przypadku dań lub produktów żywnościowych. Jest to również rozwiązanie stosowane w sytuacji, gdy sprzedawany towar powinien zostać zaprezentowany na modelu lub w jego otoczeniu. Takim towarem są z pewnością ubrania (prezentowane na modelach) czy zabawki (zdjęcie przedstawia bawiące się dziecko). Również w sytuacji, gdy zatrudniamy do działań promocyjnych jakieś powszechnie znane osoby, warto umieścić ich zdjęcie na opakowaniu. Prezentowanie telefonów, tabletów czy elektroniki użytkowej także ma sens wówczas, gdy odbywa się za pomocą fotografii produktowej, a nie ilustracji.
Nie należy również zapominać o sytuacjach, w których klient jest zainteresowany nie tyle produktem, ale jego działaniem lub zastosowaniem. Z tego względu np. na opakowaniu kosmetyku można umieścić nie tylko jego zdjęcie, ale również zdjęcie odpowiedniej części ciała (np. dłoni w przypadku kremu do rąk czy lakieru do paznokci).
Oczywiście to Państwo decydujecie ostatecznie o kształcie opakowania Waszego produktu. Musicie być jednak świadomi, że nie zawsze zastosowanie fotografii jest dobrym rozwiązaniem. Dzieje się tak np. w przypadku opakowań środków czystości lub medykamentów stosowanych do leczenia niektórych wstydliwych przypadłości.