Kubki, breloczki, długopisy, smycze na klucze, pendrive’y z logotypem – rodzajów gadżetów reklamowych jest tak dużo, że ciężko je wszystkie wymienić. Firmy wydają krocie na ich produkcję i dystrybucję wśród obecnych bądź potencjalnych klientów, traktując je z jednej strony jako promowanie swojej działalności, z drugiej jako sposób na zyskanie przychylności konsumentów.
Gadżety reklamowe cieszą się uznaniem zarówno wśród małych firm, walczących choćby o niewielki skrawek rynku, jak i wśród gigantów o ugruntowanej pozycji. To bardzo prosta, a przy mądrym podejściu skuteczna metoda dotarcia do klienta. Chyba każdy z nas lubi dostawać więcej niż się spodziewał, a nawet drobny gadżet może sprawić, że poczujemy się wyjątkowo i w przyszłości będziemy woleli wybrać ofertę firmy, która pozytywnie zapisała się w naszej pamięci.
Dzięki tego typu produktom jesteśmy w stanie poprawiać rozpoznawalność naszej marki, choć oczywiście musimy pamiętać, że gadżety powinny dobrej jakości. Tandetny gadżet przyniesie odwrotny od zamierzonego skutek i zamiast pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy, będzie od niej odstraszał. Dobrze też, aby gadżet był profesjonalnie dobrany pod rodzaj naszej działalności. Dzięki temu nie wyląduje przy pierwszej okazji w śmietniku, tylko długo będzie pełnił swoją rolę.