6208-777-ico-wu.jpg

Jak stworzyć strategię na kanale YouTube?

Strategia to słowo klucz przy prowadzeniu kanału na YouTube. Bez niej powstanie spójnej, zachęcającej potencjalnych klientów całości, jest niemal niemożliwe. Tylko przemyślana koncepcja pozwoli na pozyskanie wartościowych subskrypcji.

Tworzenie strategii wymaga przede wszystkim czasu i dużych pokładów kreatywności. Nie powinno budzić wątpliwości stwierdzenie, że najważniejszy jest tu pomysł. Musimy zdecydować czy jest on spójny z wizerunkiem firmy i wartościami, które reprezentuje marka oraz czy trafia do wybranej przez nas grupy docelowej. Jeżeli uznamy, że przygotowane przez nas materiały spełniają oba warunki, śmiało możemy wdrożyć je do naszej kampanii. Jednak gdy nie wpisują się w ramy wcześniej przygotowanego przez nas contentu, powinniśmy poważnie zastanowić się nad ich sensownością. Dobrym pomysłem jest utworzenie nowego kanału YouTube, dedykowanego tylko temu projektowi. Publikacja wszystkich plików na tym samym kanale jest w tym przypadku niezbyt dobrym rozwiązaniem.

Istnieją trzy główne rodzaje filmów wykorzystanych na firmowych kanałach YouTube: poradnikowe, inspirujące oraz rozrywkowe. Pierwsze podsuwają rozwiązanie jakiegoś problemu, drugie poprzez emocje docierają do umysłu widza, natomiast trzecie po prostu służą rozrywce. To, na jaki rodzaj filmu się zdecydujemy, zależy ściśle od profilu działalności naszej firmy. Liczy się także przekaz jaki chce nieść nasza marka.

Gdy mamy już odpowiedni pomysł i wiemy w jaki sposób chcemy dotrzeć do widza, śmiało możemy zabierać się za tworzenie lub modyfikowanie naszej youtubowej listy odtwarzania. Kanał YouTube to, podobnie jak strona internetowa czy biuro, wizytówka firmy. Dlatego warto o niego zadbać i nie wrzucać tam przypadkowych treści.

you-tube-897421_1280