Jakie treści publikować na YouTube?
Maj 12, 2016
Koszty produkcji reklamowej
Maj 23, 2016

Cechy dobrego filmu szkoleniowego

Dobrej jakości film szkoleniowy pozwala zaoszczędzić pieniądze oraz czas, jaki zazwyczaj poświęca się na wdrażanie nowych pracowników.

Dlatego gdy tworzymy dla Państwa takie produkcje szkoleniowe, na początku pytamy o ich cel. Takim celem może być np. konieczność udzielenia informacji, jakie musi posiąść każdy pracownik. Poza tym film to najlepszy sposób na plastyczne przedstawienie danej wizji rozwoju firmy lub poważnych zmian, których proces najlepiej przedstawić w formie prezentacji video. Następnie ustalane jest dokładnie, jakie treści mają znaleźć się w danym materiale. Pozwala to określić liczbę odcinków, sposób przedstawienia określonych treści oraz kształt ewentualnych materiałów pomocniczych. Równie istotna jest wiarygodność osoby, która w danym filmiku wystąpi – przekazywane przez nią informacje powinny trafiać do odbiorcy w sposób bezpośredni i skuteczny.

Jednym z ostatnich elementów jest ustalenie ogólnej formy przedstawienia materiałów szkoleniowych, aby były one atrakcyjne dla widzów. Może to być wystąpienie połączone z prezentacją w formie video lub filmik z uzupełnieniem w postaci broszur rozdanych pracownikom. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze video szkoleniowe nie przyniesie efektu bez zaangażowania ze strony szkolonych pracowników, także dlatego, że na skuteczne przyswajanie treści video wpływa czas i miejsce ich oglądania. Mogą to być regularne sesje po kilkanaście minut lub duży blok raz w tygodniu.

O warunkach nauki decyduje wspólny głos twórców filmiku oraz klienta, chociaż to Państwo oczywiście macie decydujące zdanie w tej kwestii.